Popular Post

Posted by : admin 25 Jun 2012



Hari ni bangun2 je bukak email using my handheld.. stiap ari memang gitu aku akan check email dlu kot ade2 ape2 urusan.. then dapat lak satu email dari seseorang ni..teringat dlu pernah antar proposal komik kat die.. tp pastu senyap..ingat reject..last2 dibalas pula kata berminat... lama juga sbb email tu rasenye last bulan 3 kot..

Sebenanrnye ade seorang penulis ni nak mengkomikkan novel die. so die nak cari la pelukis 2 yang nak lukis untuk die..so aku pon try la.. tp tu la..tengah pikir2 lg bnde ni sebb sblom ni x pnah jumpe die pon... dah la speking english.. aku plak spekeng english rojak (dlm email2 sebelumnya) hehe nasib die paham..:p

Mase die bgi manuscrip novel tu suh aku tengok masuk ke tak ngan jiwa aku...pada pndapat aku memang masuk la jugak.. manuskrip citer aper? hehe aku x leh bagi tau (sebb author bagi manuskrip kot.. so its private n confidental la..)wah mcm rahsi kerajaan lak hehe tapi cite novel tu more on for pembaca dewasa la. n rase nye sesuai untuk pasaran internasional.pada pendapat aku la.. manuscrip novel english..jenuh jugak nak paham.. sebb takut tersalah paham kang tersalah lukis.. seminggu aku belek2 chapter one manuskrip tu beserta prolog ngan sinopsis yg die bagi..so aku akhirnya berjaya juga la paham ngan sedikit bantuan google translate dan ilmu2 bahase inggeris yang aku pelajari dari dajah 1 hingga unibesiti..perghhh!~

Ape2 pon aku kne tanye gak detail2 job ni..sebeb die main loyalty.. x leh main taram jer..lagi pon komik bkan mudah nak buat.. bnyak kne habiskan masa..hmmm

tpa aku rase memang nak amik je job ni..
job komik..bkan mudah nak dapat..huhu
doa2 kan lah bnde ni success ek...~:)

Walau BI aku rojak..tp aku x ler bodo sangat bi..kihkih2..
kalo org ckap bi ngan aku aku phammm...bkan x pham..cume kalo aku cakap bi akan jadi camni..

hehehe:

*aku memang ske layan 9gag time sblom tido..salu provide kan mase sejam sblom tido tok layan 9gag.hahaha

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Ohsem Sham Canggih - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -